Nieuwe buurtkoelkast bij Dokhuis
samen voedsel delen in Oud-Charlois
Een mooie nieuwe buurtinitiatief is gestart bij Dokhuis in Oud-Charlois: de Buurtkoelkast. Het idee is eenvoudig: heb je eten of drinken over dat nog goed is? Deel het met je buurt. Heb je juist iets nodig? Neem mee wat je kunt gebruiken.
De buurtkoelkast helpt voedselverspilling tegen te gaan Ên brengt buurtbewoners dichter bij elkaar. Zo zorgen we samen voor elkaar en geven we goed voedsel een tweede bestemming.
Hoe werkt het?
đĻ Iets weggeven?
Je kunt eten en drinken in de buurtkoelkast leggen als het voldoet aan de volgende voorwaarden:
Alleen eten en drinken.
Producten moeten gesloten verpakt zijn.
Voorzie het van een label met de inhoud en houdbaarheidsdatum.
Plaats alleen producten die nog vers en veilig zijn. Geen bedorven of (bijna) verlopen producten.
đ Iets meenemen?
Heb je iets nodig? Dan ben je van harte welkom om iets mee te nemen.
Neem alleen wat je nodig hebt.
Controleer altijd de houdbaarheidsdatum.
Vertrouw ook op je eigen zintuigen: twijfel je? Niet gebruiken.
De Buurtkoelkast is een initiatief dat draait om vertrouwen, duurzaamheid en verbinding. Iedereen is welkom om mee te doen.
đ Locatie: Dokhuis
Doklaan 10
3087 CB Rotterdam (Oud-Charlois)
Samen maken we van delen iets heel gewoons. đ